1 feb - En ny månad och ännu en förjävlig början

Söndag och ny månad.
Denna började precis likadant som januari - för jävligt. Jag har på känn att detta inte kommer att bli Mitt År...

Precis som alla andra så måste jag klaga på Arriva. Man får inte neka en passagerare skjuts. Jag sa klart och tydligt att jag bara skulle till Huskvarna men fick betala mer än dubbelt för en tur till Lekeryd. När jag sedan påpekade att han knappat in fel saldo sa han bara oj, och jag skulle trycka in mitt kort igen. I tron om att jag skulle få tillbaka pengarna på kortet satte jag ner det igen. Men nej! Då drogs det den rätta summan vilket är 11.25 och fick då betala ännu mer för en resa till Huskvarna- som egentligen inte är en "bra" hållplats enligt busschauffören. Jag kunde ju lika gärna ta 1.an som går var 8 minut. Nej busschauffören, på söndagar går den bara var 30 min, och i vanliga fall var 10 min! Hallå?Borde du inte veta bättre?

:
För en resa från Jönköping till Huskvarna fick jag betala totalt ca 47-48 Kronor, en resa som normalt ska kosta 11.25.-. För besväret fick jag en suck och en 20-lapp från busshauffören.
Skärpning för fan!

Imorgon blir det till att ringa till Länstrafiken och säga en kommentar.


http://th04.deviantart.com/fs6/300W/i/2006/352/0/1/Fuck_you_2_by_titdemon.jpg


Kommentarer
Postat av: Tuva

sv, ja va smart! :) eller sola lite solarium.. ;)

2009-02-01 @ 20:34:33
URL: http://tuvas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0